Dávid és az angol próbaóra
2019. június 03. írta: Mezei David

Dávid és az angol próbaóra

Próbaóra? Ha nem tudnám pontosan, mi fog történni velem, akkor joggal merülne fel a kérdés:

Próbaóra? Ez mit jelent? Ki kell töltenem egy szintfelmérő tesztet? Vagy egy teremben ott fogunk ülni többen, a tábla előtt meg beszél valaki, mi pedig figyelünk értelmesen? Aztán ebből majd kiderül, hogy mi folyik ebben az iskolában. Vagy igazából ez egyfajta nyílt nap lesz?

Ezek mindegyikéből kaptam ízelítőt. Bence kezembe nyomott egy tesztet, beszélgettünk pár percet angolul, majd tartott egy rövid bemutató órát nekem arról, hogyan fogunk együtt tanulni.

A teszt egy fordítás volt az én esetemben. Ez segített kideríteni azokat a nyelvtani és szóbeli hiányosságokat, amikre a saját  tanulási programom kezdetben épülni fog. Bence azt mondta, hogy a beszélgetés megerősítette abban, mennyire biztosan használom azt a tudást, amivel rendelkezem. Mennyire gördülékenyen, könnyen, esetleg angolosan fejezem ki magam.

up2you_probaora_angol.jpgSzünetben készítettem egy gyors lesífotót. Tankönyvek, kávé, tablet minden készen állt.

Az óra második felét igazából én kértem, hogy tartsa meg. Kíváncsi voltam az angol terem légkörére, milyen amikor nem meeting vagy egyéb eseményt tartunk benne, hanem 5-6 tanulni vágyó lelkesedése, vagy éppen küzdelme tölti be. Ennek során közel fél óra alatt elég töményen kaptam hallgatási, írásbeli és olvasási feladatot is egyaránt. Többségében önállóan dolgoztam, de ha elakadtam mindig ott volt Bence, és kaptam segítséget.

Én már régen élveztem a tanulást, s kellemesen érintett, hogy eddig alulértékeltem magam. Olyan kifejezések, szavak, nyelvtanok jutottak eszembe valahonnan, amik teljes meglepetéssel szolgáltak számomra. Ennek nagyon örültem.

Annak viszont nem, hogy nagyjából egy évre van szükségem ahhoz, hogy ne csak meg tudjam csinálni a középfokú nyelvvizsgát, hanem középfokú szinten is legyen a tudásom. Átlagos tanulási tempót javasoltak a tanáraink, azaz hetente két alkalommal 90 percet tanuljak a suliban és otthon szintén minimum kétszer fél órát. Persze lehet többet is és akkor előbb ott leszek a kitűzött célnál.

Legközelebb mesélek arról, hogy mi történt velem az első órán, hogy tudok otthon tanulni, s meglátjuk, meddig tart a lelkesedésem.

Te is szeretnéd magad kipróbálni, jelentkezz, tanulj velem együtt!

A bejegyzés trackback címe:

https://up2me-angolultanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr4114872578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása